קהילה חושבת

מכת בכורות לריח טוב

מכת בכורות – לריח טוב

“וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה לְחָק-לְךָ וּלְבָנֶיךָ עַד-עוֹלָם: וְהָיָה כִּי-תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר יִתֵּן ה’ לָכֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-הָעֲבֹדָה הַזֹּאת: וְהָיָה כִּי-יֹאמְרוּ

על דעת המקום ועל דעת הקהל

על דעת המקום ועל דעת הקהל

לקראת יום הכיפורים  כשהיינו קטנים אמרתם / הבטחות צריך לקיים כך התחנכנו מקטנות וכך גם אומרת התורה במספר מקומות ומייחדת

זלדה

מי ומי בלוח השנה: זלדה – כ”ח בניסן

כאשר היית פה / זלדה כַּאֲשֶׁר הָייָת פֹּה וּמַבָּטְךְ הַחוּם מֵגֵן עָלַי וּמַחְשְׁבוֹתֵינוּ נוֹגְעוֹת פֶּתַע כָּנָף אֶל כָּנָף. כַּאֲשֶׁר הָיִיתָ

ליצור את השיח

לפני זמן מה יצא לי לנכוח בכנס במכון ון-ליר שעסק בצביון השבת בישראל, שבמסגרתו ביקשה המנחה מהמשתתפים בפאנל לתאר תמונה

התמודדות יהודית עם משברים

האם ליהדות יש תרומת ייחודית לרגע שבו אתה נקלע למשבר ממשי? יש פילוסופים יהודים שניסחו את עצם מהות היהדות כמשבר,

אני מאמין משום שזה אבסורד

אני מאמין משום שזה אבסורד : Credo quia absurdum est (טרטוליאן) תנועות משיחיות – גאולה פרדוקסלית בספר “האדם מחפש משמעות”